března 06, 2012

DIY : Apple pie


Měli jsme doma pár jablek, a tak jsem se rozhodla, že něco upeču. Našla jsem si jednoduchý recept jablečného koláče a posuďte sami, zda-li aspoň nevypadá výborně? Jsem nadšenější z toho, jak vypadá, než z chuti, i přesto, že byl výborný.. :) A rozhodla jsem se podělit se s vámi o recept.


Budeme potřebovat: 400g hladké mouky, 180g cukru krupice, špetka soli, 100g másla, 3 velká vejce, 1 polévková .žíce studené vody, 3 větší jablka, 1 vanilkový cukr, 1/2 prášku do pečiva

Začneme tím, že si z mouky, 100g cukru, soli, másla, 2 vajec, prášku do pečiva a vody uděláme těsto. Vše smícáme dohromady a zpracováváme dokud vše nebude držet pohromadě. Troubu předehřejeme na 180 stupňů, koláčkovou formu vymažeme tukem. Z těsta oddělíme jednu řtvrtinu, obě části zformujeme do koulí a necháme krátce odpočinou v chladu. Mezitím omytá, oloupaná, jadřinců zbavená jablka nakrájíme na měsíčky. Podusíme je podlité trochou vody se zbylým cukrema, asi 5-7 minut. (Pozn. vodu nevylévejte, je to dobrá sladká šťáva). Větší částí rozváleného těsta vyložíme koláčovou formu, z měnší části obdélník, který radélkem nakrájíme na proužky. Koláčovou formu naplníme podušenými jablky a můžeme posypat skořicí a vanilkovým cukrem. Koláč pokrajeme proužky těsta, potřebe rozšlehaným žloutkem a dáme péct na 25-35 minut. Hotový koláč necháme zchladnout.

Recept jsem našla na tp://ona.idnes.cz, ale trochu jsem jej pozměnila. Má se na to dát ještě nějaký sýr se smetanou, kdyžtak si to tam můžete najít ;)

5 komentářů: